Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Stresszriadó! A kiégés hét legkorábbi jele

2011.11.04

 

stresszkieges_tk3s_af00923_291.jpg

Képtelen vagy kialudni magadat

 

Befekszel a puha ágyikóba, de ahelyett, hogy álomba szenderülnél, az agyad pörögni kezd, mint a búgócsiga. Újra és újra átgondolod a közelmúlt eseményeit, és egyre jobban felpörgeted magad. Ha nagy nehezen elalszol, válogatott baromságokat álmodsz, és többször felriadsz az éjszaka közepén.

Fáj a hátad, zúg a fejed 

Friss kutatások szerint akár egyetlen stresszes gondolat is olyan változásokhoz vezet szervezetünkben, amelyek a fizikai fájdalommal hozhatók összefüggésbe. Ha semmilyen logikus magyarázata nincs a visszatérő fájdalomnak, illetve semmilyen szervi elváltozás nem áll mögötte, akkor valószínűleg a stressz miatt érzed vacakul magadat.

Nincs energiád semmire

A stressz hatással van sejtjeink DNS-ére, emellett pedig energiaszintünket is negatív irányba befolyásolja. Ha úgy érzed, nehezedre esik még ülni is, valószínű, hogy energiahiányod a kiégéssel függhet össze.

Szétszórt vagy, elkalandoznak a gondolataid.

Elkezdesz valamit, aztán öt perc múlva már egy egészen más dolgot csinálsz. Nem tudsz koncentrálni, csapongsz, közben pedig megfeledkezel a fontos dolgokról. Úgy érzed, nem haladsz egyről a kettőre, és lassúságod csak még jobban frusztrál. 

Ködössé és lassúvá válik a gondolkozásod.

Tudod, mit kell tenned, de képtelen vagy elkezdeni a munkát. Ülsz, nézel magad elé, és nem találod a megfelelő szavakat, mozdulatokat. A jelenség annak tudható be, hogy az adrenalin és a kortizol szintje megemelkedett szervezetedben, ezért képtelen vagy gondolkozni.

Hová lett a humorérzéked?

Voltak idők, amikor jókat nevettél saját hibáidon, de most inkább felhúz az ilyesmi. Türelmetlen vagy, ahelyett, hogy mosolyognál: stressz esetén a látókörünk beszűkül, és mindent jóval komolyabban veszünk, mint normális esetben.

Pesszimista vagy.

Észreveszed a jót a barátaidban, a családodban és a tanáraidban? Ha kritikusabb vagy, mint valaha, akkor sanszos, hogy a túl sok stressz már a kiégéshez közeli állapotba sodort téged.  

A probléma az, hogy a legtöbb ember nem veszi észre a fenti jeleket, és mire már kiderül, hogy komoly a baj, sokkal nehezebb visszafordítani a folyamatot. Mit tehetsz, ha a leírtak közül legalább négy pontban magadra ismertél? Vonulj vissza, pihenj, töltődj fel és KÉRJ SEGÍTSÉGET! Most még nem késő! 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.