Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


edzésmítoszok

2014.06.07

 

Semmi édesség, nincs kaja 6 után és folyton figyeld a mérleget? Ez mind kamu - megcáfoljuk a legnagyobb edzésmítoszokat!

 

A súlyzós edzésektől férfias leszel. - Ahhoz, hogy egy nőnek férfias izmai legyenek, nagyon sokat kell edzenie, és kifejezetten olyan étrendet kell követnie, hogy az étrendkiegészítőkről ne is beszéljünk. Viszont ha súlyokat is használsz az edzéshez, szép tónusos leszel!

 

A felülésektől fogyni fogsz a hasadról! - Kardiótól fogsz fogyni, a felülések "csak" kockásítják a hasadat. Mindkettő kell a sikerhez!

 

Ne egyél este hat után! - Lefekvés előtt egy-két órával nem érdemes már enni, de ha te éjfélkor fekszel le, az azt jelenti, hogy vacsorázhatsz valami könnyűt még akár este 10-kor is.

 

Ha kevesebb kalóriát eszel, fogyni fogsz! - Nem a kalóriamennyiség, hanem az ételek milyensége, és a tápanyagösszetétel a fontos. Nem mindegy, hogy gyorskajából, vagy egészséges ételekből viszel be 1800 kalóriát!

 

A sok edzéstől éhesebb leszel. - Tudományos bizonyíték erre egyáltalán nincs, maximum a tudatunkban dől el a dolog - amúgy sem gond, ha többet eszel utána, csak egészséges kajákat vegyél magadhoz!

 

Ha nem izzadsz, nem csinálod jól! - Persze, ha kardiót csinálsz, izzadnod kell, hogy jól csináld. De súlyzós edzéseknél nem feltétlenül probléma, ha nem megy fel annyira a pulzusod, hogy izzadni kezdj, ott ugyanis az izomépítésen, és nem a fogyáson van a hangsúly.

 

Csinálj léböjtkúrát! - Hacsak nem tisztítani szeretnéd a szervezeted, a léböjtkúrának semmi értelme nincs. Amint elkezdesz rendesen enni, vissza fognak jönni a kilók!

 

Ne egyél édességet, ha egészségesen akarsz enni! - A sötét csoki nagyon egészséges, és kis adagokban fogyasztva nem hátráltatja a fogyást sem - és nem kívánod utána a cukros édességeket!

 

Ha egészségeset nassolsz főétkezések között, kevesebbet eszel majd! - Egy 2013-as kutatás kimutatta, hogy azok, akik eszegetnek főétkezések között, ugyanannyit esznek főétkezésekkor, mint akik nem nassolnak. Ha éhes vagy, egyél, ha nem, akkor nem!

 

A kilók számítanak! - Ha izmos vagy, lehet, hogy nehezebb leszel, mintha vékony lennél, de izom nélküli. A mérleg hazudik, sokkal egyszerűbb, ha centikben méred a dolgot.

 

Egyél kis kajaadagokat, és kevésbé leszel éhes! - Teljesen mindegy, mekkora adagokat eszel - a lényeg, hogy addig egyél, amíg éhes vagy, és csak olyan kajákat, amik egészségesek. Ennyi a titok.